torsdag 16 juni 2011

Växlar ner.

Nu orkar jag verkligen inte längre. Jag får bara inse att jag inte är He-Man längre och lugna ner mig. Det är faktiskt bara en månad kvar till bf om två dagar, man kan inte hålla på som jag gör då. Det är bara att lägga den duktiga flikkan på hyllan ett tag och ta det lugnt. Alla andra utom jag tycker ju att jag ska göra det, så nu gör jag det. Duktiga flikkan tar semester! Hon kommer tillbaka tids nog. Det ska ju födas barn och sedan tas hand om barn, då är duktiga flikkan välkommen tillbaka.

Resten av den här veckan stannar jag hemma. Det ska iofs tvättas och städas, men jag har ju en man som gärna hjälper till, så nu ska han få det. Jag är inte så bra på att be om hjälp och låta honom hjälpa till. Tror jag sa "kan själv" innan jag sa något annat...
Jag har några få projekt jag ska ge mig iväg på innan ankomst; fixa klädsel till bilbarnstol med Li, handla kläder med lillebror och lillebror, åka en sväng för att handla allt till alkoven och det sista till bebisen. Sen vill jag gärna ta mig iväg "hem" till Salem. Får se om jag fixar det. En dag i taget...

Gav mig ut på det sista vansinnesdådet på ett tag idag. Min gudfar, moster och kusin är i Sverige några dagar och eftersom jag inte träffat dem på nästan två år tog jag mig (efter mycket om och men) in till stan och Grönan. Det gick bra.
Kusinen hade med sig en kompis, så de åkte på medan vi vuxna satt och pratade och kollade på. Moster döpte hux flux om Freja till Irene, med uttalat e på slutet. Mest roligt, inga problem.
Kan inte påstå att vi gick särskilt mycket, vilket var skönt. Satt mest och drack läsk och det är inga större problem.
Efter Grönan blev det Pizza Hut. Inte heller några problem.
Tunnelbanan hem, där började problemen. Fy fa-an vad jobbigt det kan vara att åka tunnelbana. Fruktansvärt obekväma säten. Längtar tillbaka till pendeltågen...

Vill ni höra något roligt? Järntabletter luktar bajs och man kan bli förstoppad av dem. Det tyckte jag var kul! Hoppas verkligen inte att jag är en av alla som blir förstoppad av järntabletter. Det vore skit, rent ut sagt. Nog om bajs.

Vill ni höra något roligt? Min bästaste bästis i hela världen fyller 27 år idag! Alla: hipp, hipp, hurra, hurra, hurra, HURRAAAA! Grattis Baby!

F.ö. vill jag tillägga att "Hem till gården" är alldeles ljuvligt. Cain är tillbaka!

Nu; "Hitta Björn".

[ trettioett; trea etta ]

2 kommentarer:

ämmah sa...

järntabletter är helt livsfarligt för bajset! bara så du vet :)

oktoberflikka sa...

Kan faktiskt säga att efter en vecka med järntabletter så bajsar jag inte lika ofta. Fan. Jag älskar att bajsa!