fredag 10 juni 2011

Let's talk babykläder.

Om ni vill läsa om min dag, se nästa inlägg. Detta är vigt åt babykläder, babygrejer, baby överhuvudtaget. Punkt.

Jag var iväg med svärmor, blivande Farmor, (kunde inte ha önskat mig en bättre svärmor, så himla skönt att ha henne när man bor så långt bort från sin egen) och handlade babykläder härom dagen. Farmor gick loss på P o. P och jag på HM. Så himla fina grejer, framför allt Farmors!

Farmors inköp:


Det randiga setet är i st 68, mysdressen i 62, trosorna och strumpbyxorna i 62/68 och klänningen i 62. Kolla hur sött det blir med strumpbyxorna bakifrån! Älskar volanger!

Eftersom jag är lite snålare (och dessutom kommer handla masssa mer kläder) så gick jag loss på HM. Allt i storlek 62.


Sen har jag lite andra nya inköp som jag inte har lagt upp ännu:


Velourdressen är från Cubus , bodysarna (med stansade fjärilar!) från HM sockorna från KappAhl, allt i st 50. Koftan med brodyr är från KappAhl, st 56.


... och lite Barba så klart! Byxa och body från Åhléns, st 62.

Nu har vi allt i st 50, tvättat och klart. Kändes helskumt att tvätta minikläder, men otroligt mysigt! Vi har förvisso bara två par sockor i pyttelitet med det känns som om det borde räcka ändå? Det kommer troligtvis vara rätt varmt och de kommer vara urvuxna så fort, eller?

Kläder i st 56 är också hyfsat komplett. Skulle behöva lite sockor, mössor, kortärmade pyjamasar, nån tröja, ett par rosa strumpbyxor och lite bodysar. Vi har en linnebody, en kortärmad body och två långärmade bodys så en till linnebody och två-tre kortärmade borde väl räcka? Tror jag ska köpa bodysarna från HM, de med de stansade fjärilarna, i st 56 också, de är ju så himla söta!

Efter veckans shoppingtur känns det som om vi har en del kläder i st 62 också, men det spannet är ju på två mån så det känns om man kanske behöver lite mer än vad man gör i st 50-56? Skulle nog kunna behöva nån kofta, sockor, mössa, strumpbyxor, jeanstights, pyjamasar (både lång- och kortärmade) och lite bodysar i blandade ärmar. De flesta av kläderna som vi har i den här storleken är blå/vit/röd, så vi fortsätter nog på det temat, blir lättare att matcha. Vi måste ha en matchad bebis, haha!


I storlek 68 har vi knappt något. I alla fall om man ska jämföra med andra storlekar, haha! Men det orkar jag inte bry mig om nu, det är ju för fyra till sex månader så det kan gott vänta. Det kommer ju vara kallare då också så det finns säkert mer säsongsenliga kläder framöver...

Jag har dessutom fått en kasse med mina gamla babykläder av mamma! Ska tvätta dessa och se vad som fortfarande är fräscht och brukbart. Lägger upp bilder efter det.

Dessutom behövs det inhandlas lite andra saker innan ankomst som är beräknad om 37 dagar. Kan vara bra att ha en skötväska, regn- och solskydd till vagnen, en gallerfilt kanske?, mobil till vagnen, sängkläder och klädsel till babykorgen, lekfilt/babygym, babysitter, tvättlappar, kräkhandukar, bärsjal, hygienartiklar, handdukar med huva på (det är ju så sött!) o.s.v... sen har vi min gamla byrå som ska målas om och få nya handtag, den ska nämligen få bli skötbord och i den ska alla Frejas kläder få ligga. Till den kommer vi behöva förvaring och en skötbädd också.
Vi har hyfsad koll på vad vi vill ha, men vi måste bara komma iväg och köpa allt också. Sen vore det rätt skönt om alkoven hann bli ommålad och tapetserad ASAP....

Men det är som sagt 37 dagar kvar. Jag räknar med att vara klar med allt, antingen inhandlat/tillfixat/beställt om ca två veckor. Sen har vi ungefär tre veckor på oss att ta det lugnt innan hon kommer (fast så fort vi är klara hemma och hon är fixerad så kommer jag göra allt jag bara kan för att skynda på ankomsten, nu är det fan inte kul att vara gravid längre).

So... wish me luck!

[ trettiosju; trea sjua ]

1 kommentar:

Sarah sa...

Massa fint :)
Har också hm setet i 62! hela rasket!
Jag har handlat en jävla massa på tredera med så han har kläder som fabken!