tisdag 14 juni 2011

Ont...

Idag har vi varit hos bm. Allt såg bra ut, utom blodvärdet. Har legat på 130 och över (normalt är 120), men idag låg det på 105. Inte undra på att jag har varit tröttast i stan de senaste veckorna. Litens hjärta slår i 140, sovande (normalt 120-160). Magen följer sin kruva, vilket är lite under medel, men normalt. Har gått upp lite drygt 12 kg och har knappt fem veckor kvar (rekommenderat vid fullgången graviditet är 13-16 kg). Jag tror jag landar på 15 kg.
Men det bästa var ändå att Liten är så gott som fixerad! Huvudet låg så lågt att bm knappt kunde vicka på det.

Nu är det alltså bara att vänta... jag får ju sammandragningar och förvärkar så fort jag anstränger mig så jag hoppas verkligen att det blir ankomst före utsatt datum (som är 18/7 för er som glömt). Med min tur går jag säkert över tiden, men man kan ju alltid hoppas! Nu är det sjukt jobbigt att vara gravid så jag skulle bli överlycklig om det blir tidigare än beräknat. Dessutom är jag ju så sjukt nyfiken på vad det är för en som ligger där inne också. Hur ser hon ut? Hur kommer hon likna mig? Hur kommer hon likna A? Vilken färg kommer hon ha på ögonen? Och håret?
Just nu längtar jag så mycket efter henne att har börjat se bortom förlossning och håller fokus på första gången jag får hålla henne. Kanske dumt att bara tränga all förlossningsångest åt sidan, men nu blir det så här. Jag har en tydlig målbild och fokuserar på den.

Efter bm gick vi till Apoteket. Plockade upp järntabletter och hygienartiklar i miniförpackningar. Vi ska börja packa väskorna till BB. GAH, nu börjar det bli verkligt.
Efter det gick vi till Coop. Dags för veckohandling. Promenaden tar normalt max 10 min, men inte idag. Satan i gatan vad långsamt det gick. Jag hade så sjukt, jävla ont. Sammandragningar från helvetet och fogen fram hade disco.

Idag var det ett år sedan A's pappa gick bort. Tiden går så himla fort. Vi åkte en sväng till graven och satt där en stund.

På tal om något helt annat... imorn ska jag till Grönan! Ska inte åka ett dugg (lite ledsen i ögat för det, älskar Grönan!), utan jag ska träffa min gudfar, moster och världens bästa, lilla kille; Emil. De bor ju i Finland nu för tiden, så vi ses sällan. Sist var det augusti -09...
Efter det ska jag till Li och klä om bilbarnstolen. Wish me luck, jag kommer dö.

Nu ska jag göra ingenting. Borsta tänderna och lägga mig i sängen. Kanske kolla på ett avsnitt "Hämta/Hitta/Hälsa Björn". Eller ja "Heja Björn", men A. kommer aldrig ihåg det, det blir alltid något annat.

[ trettiotre; trea trea ]

Inga kommentarer: