söndag 19 juni 2011

Veckor, inte månader.

Nu kan vi inte längre säga månader eller månad kvar till bf. Imorn är det fyra veckor, då har jag varit gravid i 36. Oh lord...
Fogen fram fortsätter att jävlas med mig, har enormt svårt att gå, ta mig ur sängen/soffan/i och ur badkaret. Ska ringa sjukgymnasten imorn och se om de har ett par kryckor att låna mig...
Att vrida på sig i sängen är ett skämt, det gör fruktansvärt ont. Detta måste jag göra minst en gång i timmen då jag har mer ont i ena höften och jag kan inte ligga på den andra heller, där ligger liten och markerar bestämt att det är obekvämt för henne om jag ligger så. Pest eller kolera. Men nu är det verkligen dagar kvar, jag står ut.
Jag får även stå ut med helvetiska halsbrännor, som förvisso Galviscon råder bot på. Dessvärre gör det mig kräkfärdig.
Förvärkarna kommer så fort jag är uppe och rör på mig och kan hålla på ett par timmar eller tre.
Sen ska vi inte glömma bröstkorgen som håller på att gå sönder inifrån!
Skit samma, det är bara dagar kvar...

Idag kom Kuz och Mosi förbi med babykorgen. De hade lyckas fylla den med massa kläder också, inte helt fel! Kuz är som jag, så alla Mosis gamla babykläder är matchade.

Nu orkar jag inte sitta här längre. Ska lägga mig i sängen och hoppas på att somna innan kl 2 i natt. Det var länge sen...

[ tjugoåtta; tvåa åtta ]

Inga kommentarer: