måndag 27 juni 2011

Midsommarhelg.

Jag gillar verkligen midsommar. Speciellt när man slipper "hetsen". Det passade mig perfekt att vara höggravid och bara njuta av den goda maten och gå och lägga sig kring midnatt (utan blommor under kudden. Jag har ju hittat min man.).

A. jobbade lite på midsommarafton innan pappa kom och hämtade oss. På vägen till Salem hämtade vi upp pappas kollega med fru.
Kom hem till föräldrarna där det var dukat med en minibuffé. Lax, fetaost, sallad, krovar, räkor, Västerbottenspaj och gubbröra. Så himla gott!
Sen satt vi ute på altanen och snackade massa skit och de andra drack öl, vin och whiskey. Jag
höll mig till mineralvatten. Jihaa!
När det väl var dags för att börja grilla hamnade jag framför grillen. Helt otippat, men nån gång ska väl vara den första? Fläskfilé, kyckling och korvar. Det visade sig att jag är en hejare på att grilla (inte helt otippat, haha)! Sen bjöds det på färsk potatis, sill, skagenröra och det som fanns på den tidigare buffén.
Det var tänkt att vi skulle äta jordgubbar och glass, men alla var så upptagna med att sitta och prata. Lillan och Gusti kom förbi och snart var det full rulle på Murar.
När det blev kallt gick alla in och så var det Robbie Williams på dvd. En riktig klassiker! Den kommer alltid fram, förr eller senare.
Kring midnatt var jag helt slut och A. med. Vi gick och la oss och somnade rätt fort.

Lördagen var löjligt slapp. Hängde i sängen så gott som hela dagen. Jag klev ur sängen kring 14 för att fixa lite lunch.
Vi åkte hem vid 17 och var hemma 1,5 timme senare... jag orkade inte laga mat, så det blev thaien.

Igår var också en lugn dag. Följde med A. till jobbet, tänkte handla mat för kvällen. Så jävla dumt. Hoppa runt en längre stund på kryckor är hål i huvudet...
Men jag hittade en lång kudde att hänga på i sängen för nästan inga pengar (149,-) så det kanske var värt det. Den är superskön!
Tyvärr har jag inte njutit av kudden som jag velat i natt. Låg och hade förvärkar i tre timmar i natt. Riktigt jobbiga. Som en sjukt jobbig mensvärk när det drar som satan i ljumskarna. Det började redan sent på kvällen och bada hjälpte föga. Röra på sig gjorde det ännu värre och dessutom gör fogen fram så sjukt ont att jag knappt kan gå...
Vred och vände på mig i sängen och kl 3 klev jag ur för att sätta mig i soffan. Det hjälpte lite... kl 4.15 ville jag verkligen sova, struntade i att det gjorde mer ont att ligga och gick och la mig i alla fall. Somnade av ren utmattning strax innan 5...

I morse ringde klockan 8.30. Så där ja! Upp och hoppa, dags för veckohandling. Svärmor skulle iväg och golfa men kunde hämta om jag var färdighandlad kl 10.30. Så det var bara att ge sig iväg. A. skulle självklart kunna handla utan mig, men jag gör det helst själv. Det går fortare och jag får det jag vill ha. Det är ändå jag som lagar all mat.
Kom hem, tog det lugnt en stund och sen svängde jag ihop lite pannkakor till lunch.
Efter det gick vi och la oss i sängen en stund... och sov i fyra timmar!
Sen har det inte hänt så mkt... kollat på tv, ätit middag och slösurfat...

Min mamma har ju inte velat veta vad det är för sort i magen. Men nu vet hon! Tror hon gillar det, hon verkade så glad för att få köpa massa söta flickkläder. Det här har blivande mormor köpt idag:


Så himla fina kläder! Jag har helt missat dem!

Imorn är det besök hos bm igen. Blir ingen sovmorgon då heller, ska vara där 9.15.
Nu ska jag göra något litet att äta, bada och sen blir det natta här på Persiko...

[ tjugoett; tvåa etta ]

Inga kommentarer: