fredag 8 juli 2011

Android...

Nu var det en en dryg vecka sen. Det har sin förklaring. Jag har inte ens slagit på datorn. A. tyckte min mobil funkade som en kasse skridskor (vilket den iofs också gjorde) så han gick sonika ut och köpte mig en ny. En HTC Wildfire S. Jag är grymt nöjd. Fick byta sim-kort för att den skulle funka, men det var på tiden, mitt förra var ca 10 år gammalt... Nu är iaf båda nöjda och glada, jag för att jag har en så fin man och mobil och A. för att han kan få tag på mig. Men som den stjäl tid! Det finns ju så mycket roligt! Alla kamera-appar te.x. Kan fippla med dem i evigheter. Ska lägga upp lite bilder någon dag...

Förra veckan fick jag fint sommarhår! Charlotte öppnade salongen bara för mig (underbara människa) och drog i lite slingor. Jag färgade håret själv för ett par veckor sedan, men det var så länge sen jag hade brunt, så det kändes för mörkt. Men nu är det tipptopp! Fast jag vet ju själv... som den blondinjunkie jag är kommer det nog inte dröja länge tills det är dags igen... lite fler slingor, lite ljusare...
Charlotte hade köpt fina presenter till Freja också! Den gula är en av A's absoluta favoriter.


I tisdags var jag i stan. Hualigen. Lillebror d.ä. ska på bröllop och behövde ny outfit. Han hjälpte till med flytten så det var belöningen. Flisan var så klart med också. Blev en mörkblå svid. Han blev sjukt snygg. Det var riktigt mysigt att hänga med dem ett par timmar, men fy fan vad jobbigt det kan vara att ibland...

Onsdagen blev således väldigt lugn. Fixade bara naglarna. Brukar ju gå till Victoria, men att ta sig till Södertälje funkar inte just nu. Trots att hon inte tar så mkt betalt och det blir riktigt fina naglar.
Salongen i Vällingby var inte så dyr, 450,-. Det var det värt. Så nu känner jag mig så himla mkt piggare, trots att jag aldrig tidigare varit så slut i kroppen.
Fina va (försök bortse från mina gravid-vattenfyllda-korv-tjocka-fingrar)?


Igår var det full rulle igen. Vi städade hemma och sen åkte vi med mina föräldrar till Barkarby för att gå på IKEA och köpa det sista till Freja. Så nu är det bara att ställa i ordning allt. Allt ska tvättas i helgen och sen är det ingenting kvar att fixa. Känns lite konstigt...
Med sig hade mamma och pappa min gamla byrå som jag alltid har haft. Den ska bli Frejas skötbord och vi räknar med att alla hennes kläder ska få plats där i också. När jag hade den var den rosa och höger låda saknade handtag, nu ser den ut så här:

Den är så himla fin! Jag och A. är glada över den. Tänk att mamma, pappa och lillebror d.y. har fixat och fejat med den i flera dagar. Vilken fin familj jag har turen att ha...

Behöver jag tillägga att jag inte tänker/kan göra någonting idag? Nej, trodde väl det.

Nu ska jag äta frukost!

[ tio; etta nolla ]

Inga kommentarer: