lördag 9 juli 2011

Nattens skämt.

Ibland undrar jag om någon högre makt driver med mig. Vi gick och la oss rätt sent igår och jag var riktigt trött. A. somnade innan mig. Så fort jag ens var i närheten av att somna så var det något som störde.
Lista på störande moment som hindrade mig att falla i sömn:
A: vakna med ett ryck, börja snarka, lägga sig tvärs över sängen.
Freja: hicka, buffa eller båda samtidigt.
Katt: hoppa upp i sängen och gosa, bråka med andra katten.
Jag: lite förvärkar, kissa, ont i höften och måste byta sida att ligga på, allmänna tankar som snurrar inför det som komma skall.
Huset: någon kommer hem från krogen, någon står och försöker trycka ned den trasiga hissen (men som ändå är så pass hel att den låter när man trycker på knappen...).
Således somnade jag ca kl. 7.30.

Vaknade kl. 10.30. Hurra.
Efter att vi hade vaknat ordentligt åkte vi till Vällingby. Nu har jag allt till mig själv också. Köpte amnings-bhar, amningsinägg och ett par midjehöga bikinitrosor med korta ben. Känner mig nästan lite 50-talssexig i dem! Bra att ha sen också så allmänheten slipper se min efter-gravid-mage.
Vete katten hur mkt användning jag kommer ha av amnings-bharna. Köpte därför billiga, enkla på HM. Mamma ammade nämligen knappt någon utav oss, 6 veckor som längst... dessutom har jag inte fått några tuttar ännu. Det hände lite där i början, men det avtog och nu är de knappt märkbart större än innan. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om amning ännu, men det vore ju skönt att få hjälp med att få bort gravkilona. Nu är de iofs inte så många. Har läst att man kan "beskylla" bebisen för 6-8 kg. Sen har jag samlat vatten som en kamel, så jag gissar på att jag har max 5 självförvållade kilon. Fast de skyller jag på foglossningen. Haha, vägrar ta ansvar för ett enda kilo, inte mitt fel att jag inte kan röra på mig som vanligt. Ehm...
Här ser ni ett tydligt exempel på vad vatten kan ställa till med:

(Kan tillägga att jag normalt brukar ha spännena på de innersta hålen och då är de nästan lite lösa ändå...)

När vi kom hem skrev jag klart förlossningsbrevet. Kollade BB-väskan en sista gång. Det är bara deo och amnings-bh som ska ned, men bh:n ska tvättas först. Ska göra det ikväll så det är gjort.
Orkade inte ens tänka middag så vi åkte till Åkis. Jag tog en sallad med avokado, räkor och feta. Satt som en smäck! A. tog en pizza. Strax innan jag ätit upp kom förvärkarna från helvetet. Så jävla onödigt. Kom med riktiga värkar någon gång för fan! A. blev så klart nervös, men det var över på en dryg timme. Men de blir definitivt värre dessa förvärkar... kan man be BM kolla underredet när man är där nästa gång mån tro? Se om det händer något..?

Nu ska jag fixa lite hemma sen blir det nog sängen rätt tidigt. Det har varit en l å n g dag.

[ nio; en nia ]

Inga kommentarer: