söndag 22 mars 2009

Sicken helg.

Toklung kan man säga.
Fredagen spenderades med min man och lite familj, främst föräldrar. Det är aldrig fel. Jag hade ont i... överallt i sedvanlig ordning. Jag bedövade det med 4 glas rött. Och Ipren. Min man var liksom jag toktrött (hur man nu blir trött av en veckas ingenting-görande?) så vi kollade på "Så ska det låta" och sen var det mer eller mindre natta.

På lördagens morgon sydde jag lite jeans (orkade bara med tre par, ska ta resten imorn). Sen städade jag lite (orkar/får inte hålla på för mkt) och sen bar det av till A's mamma.
Där väntade förutom mamman en storasyster med hennes två berådande barn och en liten bror. Som heter samma sak som min lillebror och är lika gammal som honom med. Skön grej.
Storasystern hade jag inte träffat innan, men hon var precis lika trevlig som alla andra i den familjen så det var lugnt.
Mamman hade skaffat Facebook så det addades lite som sig bör. God mat hade hon lagat med!
Eftersom jag och A. är som ett gammalt, gift par så kollade vi på "Robinson" på kvällen och sen somnade vi runt kl 22. 22.30 som senast. Men jag klagar inte, det är härligt att kunna göra så ibland. Lyx nästan.
Jag sov hela natten, som ett barn. Jag sover helt enormt bra när jag får sova med min man. Tänk när jag bor där snart, så bra jag kommer sova varenda natt!

Idag vaknade jag tidigt och åkte hem vid kl 9 redan. Gick upp en sväng till lägenheten och städade lite. Fan, den kommer aldrig att bli tömd. Eller jo, jag får ju hjälp då och då. Välbehövligt p.g.a. den här satans inflammationen som tagit över hela mig.
Ikväll har jag kollat in grejer till vårat fina hem och badat ångbastu. Avis? Tror jag det!

[ svart/vitt ]

Inga kommentarer: