onsdag 25 mars 2009

Effektiva mannen.

Andreas. Mmm. Ibland finner jag inte ord för denna man.
Vi bor ju som sagt bland flyttkartonger och miljarder möbler, men inte nu längre! Igår fick A. för sig att ta tag i detta inferno med pryttlar och mojänger. Jag blev förpassad att... göra ingenting ungefär. Han bar soffa och hade sig. Jag fick bära två plastblommor. "Du får inte göra nånting, du blir ju inte frisk då!". Han har ju så rätt den karln, men det är så frustrerande att bara titta när han gör...
Vi kollade upp förråd igår också. Hittade ett förrådsnr på kontraktet, gick upp men inte ett endaste litet fjuttförråd med det numret. What?

Idag har jag gått lite på stan. Köpt mig en kjol. Varit på Maxi. Köpt kattmat och grejer. Sen kom pappa, jag kan ju inte bära. Köpt färg till lägenheten från helvetet. Ska måla med lillebror imorn. Eller det blir lillebror som målar. Jag är stel som en pinne. Han har pratik, men ingen plats så syrran fixar lite jobb. Visserligen får han inte en spänn för det, men kan man sätta ett pris på erfarenhet..? Haha, vad fint det där lät! Och ni som tycker att jag verkar snål har så fel. Jag är världens bästa syrra, så nu får han ge tillbaka lite bara.

Nu orkar jag inte hålla upp huvudet längre. Min nacke har tackat för idag.
Ska lyssna på "The Pinks" och kolla lite "Roomservice". Senare blir det bastu och våfflor.

[ 12 23 05 ]

2 kommentarer:

Anonym sa...

har ni flyttat nu?

oktoberflikka sa...

Mer eller mindre =O)