söndag 11 september 2011

2011.09.11

Freja är en ängel. Oftast. Inte idag. Hela kvällen har hon härmat valfri gnälltant. Men nu sover hon äntligen.
Idag har vi f.ö. inte gjort så mkt. Varit ute och gått. Hälsat på Jonas och Sofia i deras nya lya. Hoppas deras Svea kommer snart, annars går ju 5 veckor rätt fort. Det är så himla kul att A. och en av bästa vänner blir pappor nästan samtidigt!

Annars var det ju den där 10-årsdagen idag...
Kommer så väl ihåg 9/11. Jag var hemma från skolan och hade precis vaknat. Trodde det var ngn actionfilm. Tyckte den var så otroligt verklig. Sen upptäckte jag samma film, på flera andra kanaler. Jag insåg att det var en livesändning och verklighet lagom till att det andra planet var på väg in i det andra tornet. Vid det laget stod jag upp och skrek rakt ut "Sväng för i helvete, ser du inte tornet?!?". Kunde inte ens föreställa mig att krascherna var avsiktliga.
Hemskt. Vidrigt. Tragiskt.

Nu ska jag försöka sova...

[ 911 ]

Inga kommentarer: