lördag 10 september 2011

2011.09.10

Sista inlägget var den 25 juli och som det har hänt grejer sen dess! De flesta av er har säkert koll på att Freja kom den 27 juli, efter en väldigt spontan igångsättning. Mer om det en annan dag.


Idag tänkte jag hålla mig till nuet. Eller iaf hyfsat. Tiden nu med F är helt underbar, det händer så mkt!
Sedan en dryg vecka tillbaka är hon så gott som stabil i nacken och hon skrattar. Det roligaste hon vet är att ligga i korgen och titta på sin mobil. Hon skrattar och skrattar och skrattar.
Hon somnar bäst i vagnen eller i famnen. Sover gör hon dessutom så gott som hela natten, vaknar bara en gång per natt. Då vill hon bara ha en torr blöja, mat och kärlek, efter det somnar hon om.
Idag upptäckte A. att hon härmar gester. Han vinkade och hon vinkade tillbaka. För att vara säker på att det inte var en slump, vinkade A. igen, med samma resultat.


Här var några saker om fantastiska Freja. Återkommer med fler.
Men det mest fantastiska av allt är att få uppleva allt som hör henne till. Hon kommer med all säkerhet ge mig mitt livs resa.
Och det är fantastiskt hur fort man kan älska någon så mycket.
Det här, mina vänner, är det bästa jag gjort:















[ fina fantastiska freja ]

2 kommentarer:

Fifi sa...

Vilken söt flicka du har!

oktoberflikka sa...

Åh, tack snälla :)