torsdag 6 mars 2008

Roligt!


Har ni läst .se nåt på senaste tiden, deras ”tyck till”-sida i slutet av tidningen?
När Kosovo (eller Kosava som det tydligen ska heta nu, ingen aning och quite frankly don’t care alls…) blev självständigt så frågade dom folk om vad om tyckte om det och nu när Sverige också har erkänt Kosovo (KosaVA??) som självständigt (som om albanerna där bryr sig om vad Svedala säger…) så frågade dom folk igen.
Det som är så sjukligt festligt är att folk som inte gillar det säger saker i stil med ”Vad skulle ni säga om danskar invaderade Skåne och ville ha det som eget land?”. HAHAHA! Det kan ni ju inte publicera i Sthlm! Vet inte var tidningen publiceras utanför Sthlm, men ärligt, hur tänkte dom där? Vem i Sthlm bryr sig om Skåne? Vem i Sthlm förstår vad skåningar säger när de pratar?
HAHAHA!

Jättearbetsskadad, jag vet men det här är nåt jag alltid stört mig på:

  • Folk som inte inser fakta. ”Men jag har aaaalltid 39, har aldrig haft 40:or, det är nåt fel på skorna.”. NEJ, det är fel i ditt huvud! Dels så har man olika storlekar i olika märken. Dels så förändras fötterna, liksom kroppen med åren. INSE.
  • Folk som inte kan gå i klackar. Ta er i titt i spegeln när ni stolpar runt på era höga klackar. Det ser för jävligt ut.

För övrigt så sitter jag med bomull i örat. Irritationer i hörselgångarna är not skoj alls! Snoret verkar aldrig ta slut och utslagen i ansiktet kliar like a bitch.

Sen borde folk faktiskt läsa mer. Man blir smart av sånt! Nu vill inte jag sitta här och skryta över hur jävla bra jag är (ni skulle bara veta hur fucked up jag är på riktigt), men jag funkar inte om jag inte läser. Och jag läser allt. Böcker, tidningar, allt. Eller nej, inte sånna lappar tiggare försöker pracka på en på pendeln eller religiös propaganda.
Dels så mår hjärnan bättre av att få tänka lite och dels så blir man bättre på att skriva. Och det är något jag också måste få göra. Men jag orkar inte följa alla regler slaviskt, jag freestylar lite, iaf här på bloggen där man inte måste vara helt korrekt med allt. Fast det känns skönt att veta att när jag måste skriva ”på riktigt” så kickar jag de flestas ass.

[ liten katt på toadörren ]

Inga kommentarer: