måndag 10 mars 2008

Oh lord...


Okej... var ska jag börja?
Let's dance får det bli. Hur fan får bonden fortf. vara kvar?!? Han kan ju inte dansa! Och exakt vad gjorde Eros där och vad gick han på (please gimme some, kanske botar min förkylning som aldrig vill försvinna...)?

Så till min älskade melodifestival. Eller nu är den inte det längre, men iaf... jag köper rakt av att Sibel slog Ola, jag får tårar i ögonen så fort jag hör låten så det förstår jag utan svårigheter. Men Nordman? Är det bara mina öron som börjar blöda så fort han börjar raspa på? Låten är okej, eller jag kan iaf förstå att folk gillar den, men i ett annat sammanhang isf, inte här.
Tycker faktiskt synd om Carola Och Andreas, dom var riktigt bra och förtjänade att gå vidare. Hur dom ens hamnade i andra chansen från första början kommer jag aldrig att fatta.
Hela grejen är dessutom så sjukt löjlig. Gillar man inte Carola, kolla inte då. Orka lägga ner pengar på att förstöra för nån annan. Häxjakt låter det här som... för det helt orimligt att Nordman har fler beundrare än Carola. Och Andreas med för den delen. Jag är grymt besviken på melodifestivalen i år.
Sen undrar jag varför andra chansen inte har samma upplägg som delfinalerna? Är inte det mer rättvist?

NÄSTA!
Kan skriva lite om .se igen, dom har ofta bra frågor i slutet av tidningen.
Fredagens ämne handlade om hurvida man ska låta elever frånvara från div. ämnen i skolan p.g.a. (eller tack vare kanske en del tycker...) religion.
HELL NO! Vill vi bo i ett segregerat samhälle, go ahead...
Sen har vi väl allmän skolplikt i det här landet?
Ska man bo här, får man anpassa sig. Sverige borde verkligen ta efter Frankrike när det kommer till sånt här...
Skulle jag flytta till ett annat land med en helt annorlunda kultur så hade jag utan tvivel varit tvungen till att anpassa mig. Det får fan vara nog med daltandet.
Dessutom tycker jag att det är rätt kränkande mot dessa barn, det är ju knappast dom som inte vill, barn är nyfikna av naturen och vill lära sig saker, men dom lär inte säga emot sina föräldrar.
Kan utveckla det här i all oändlighet, men ni fattar nog...
Just det, språktester är en jättebra idé. Man kan inte bo i ett land utan att kunna språket. PUNKT.

Dagens ämne: ska man låta dömda sexförbrytare få jobba i skolor/förskolor?
Ursäkta, men hur är detta ens en diskussion? Självklart, absolut, aldrig i hela helvetet!
Enligt Insider har det sen 2003 anställts (kommer inte ihåg exakt, men jag tror att det var på ett vänster) ungefär 50-70 stycken dömda sexförbrytare (på vikariat var dom flesta har jag för mig, men det är ingen ursäkt!) i landets skolor och förskolor. Man måste lämna in utdrag från brottsregistret när man ska jobba med barn så hur dessa människor ens har hamnat i skolor/förskolor är ett mysterium.

Nej, nu lägger jag ner det här, jag blir så jävla arg!

Tänkte avsluta med nåt glatt med jag kommer inte på ngt.
Kom däremot på att min kusin (och hade han varit döpt, antagligen min gudson också...) ska flytta till Finland. Mina gudföräldrar (inte min gudmor eg, men så gott som, det är så jag ser på saken iaf...) också för den delen, han kan inte flytta själv, grabben är ju bara 6 år. Så där lagom skoj. Mitt hjärtegull och ögonsten. Det är visserligen inte så långt till Finland, det hade kunnat vara värre, men ändå. Hade det inte varit för att jag verkligen tror att dom kommer att ha det bättre där så hade jag varit helt förstörd. Hua, min lilla pojke!

Kom på nåt glatt! Darko såklart! Bästa.
Baby kommer hem snart också!
Så där ja...


[ trafikpolis på rymdpromenad ]

Inga kommentarer: