torsdag 14 juli 2011

Här händer det ingenting.

Nada. Niente. Nichts. Nothing. Ei mitään. Idag är det fyra dagar kvar till BF. Börjar kännas hopplöst. Jag vill ju ha Freja NU. Omedelbart. Inmediatamente. Sofort. Immediately. Heti.

Kom på att man kanske ska ha ett pris till tävlingen... en exklusiv fika med mig och Freja där jag bakat något? Eller middag kanske? A. kommer ju börja jobba i mitten på augusti och har en duktig resväg som gör att han kommer hem ganska sent... Ja, så får det bli. Välja på fika eller middag. Men den lyckliga vinnaren får ta sig hit, haha.

Så här ser det ut hittills:
Kuz: 16:e, BF -2
Jenny: 17:e, BF -1 (nu vet jag inte vem den här Jenny är... kanske någon jag känner eller någon som hittat mig helt random? Du får gärna göra dig till känna :))
Sara: 19:e, BF +1
Eva: 20:e, BF +2
Lili: 21:a, BF +3
Jag: 22:a, BF +4
Anna: 23:e, BF +5
Baby: 24:e, BF +6
A: 25:e, BF +7
Jessica: 26:e, BF +8
Några fler som vill tävla? Jag kan tänka mig att ta hit två vänner samtidigt om man känner att man absolut vill tippa på ett redan taget datum. Eller baka/laga mat två gånger.

Annars händer det inte så mycket. Veckan har varit lugn. Höjdpunkten har kommit och gått; Lili kom ut och hälsade på igår. Så himla mysigt. Jag slängde ihop en sallad som vi tog med ned till stranden där vi blev sittandes i dryga tre timmar. Det gjorde verkligen hela min dag! Snacka massa skit och dessutom målade hon mina tånaglar. UNDERBARA människa!
Hon och Baby kanske kommer förbi en sväng på söndag. Det vore lycka det. Nu går det inte att ta sig så långt hemifrån längre...

Idag var vi till Vällingby en sväng. Onoff har ju konkursrea så jag köpte "Skönheten och Odjuret" för 80;-. Tack! Sen gick vi till Apoteket och köpte bra-att-ha-saker till en nyfödd.
Det blev en sen lunch och jag åt för första gången i mitt liv en BigMac. Dressingen var god, fast jag blev lite för mätt... men god var den!


Bebisapotek

Väl hemma igen så var det mys i sängen. Jag, A. och katterna. Vi kollade klart på The Inbetweeners och nu har vi sett alla tre säsonger. Den är så jävla bra. Jag och A. har skrattat så vi nästan kissat ner oss. Så nu går vi hemma och är ledsna och känner oss tomma. Men vi har ju en del Supernaturals kvar att titta på. Fast dessa två serier går iofs inte att jämföra. Aja, det går säkert bra.

Ska nog gå och lägga mig ganska snart. Blir lätt trött när jag inte sover middag på dagarna även om jag inte gör så mycket. Men å andra sidan så är det ganska så ansträngande att kånka runt på en höggravid mage.
Speciellt när man saknar hiss och bor 6 tr upp... Pratade med hissreparatören som sa att man borde byta ut hela skiten, den är ändå 56 år gammal... får se hur det blir med det, men jobbigt blir det nog vilket som.
Jag hade aldrig i mitt liv trott att jag skulle tycka att det var så jobbigt att gå ned för trappor, men med foglossning innebär det mesta smärta. Som tur är kan man ta hissen i porten bredvid och sedan gå genom vinden när man vill upp igen, men ändå... hur gör man sen med barnvagn..? Cykel-/barnvagnsförrådet är inte att tänka på. Kommer aldrig i mitt liv ställa något där. Folk i den här porten har riktigt svårt för att stänga dörrar efter sig...

Nej. Nu tackar jag för idag! God natt!

[ fyra: en fyra ]

3 kommentarer:

elfina sa...

förstår att väntan är tråååkig och jobbig.. hoppas verkligen hon kommer snart.. Och varmt lycka till på förlossningen om du en dag inte uppdaterar här eller på fejjan. För då vet vi att Ni åkt in. det kommer gå BRA! ta lustgas!

Jenny sa...

:) Jag följer dig på Twitter.
Grattis till BigMac:en!
Och nä, jag skulle inte heller lämna nåt av värde i ett allmänt utrymme.
Hoppas Freja kommer snart. (Fint namn förresten)

sara o sa...

jag har ju glömt att gissa, jag vill vara me!! jag gissar på 27e juli :-)