söndag 10 juli 2011

Fortsatt lugnt...

Känner mig inte så himla nyttig nu för tiden... men å andra sidan behöver jag inte göra så mycket annat än att vänta barn. Idag sov jag till kl. 12. Eller ja, jag vaknade tidigare, men sov lite halvt till dess och då klev jag ur sängen. Gjorde en omelett. Kolla lite på TV. Slösurfade. Skrev i ordning kommande veckas matsedel och inköpslista. Vi ska till Coop imorn. Veckohandla och köpa blöjor. Herre Gud.

Idag gjorde jag något som jag aldrig gjort förut. Lagade dillstuvad potatis till middag. Stekte korv till det och serverade med sallad. Potatisen blev faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Det t.o.m. såg gott ut, eller?



Senare på kvällen var det dags för ännu premiär. Bakade bärmuffins. Receptet är egentligen till en kaka, men jag ville ha muffins. Grunden är i princip en sockerkaka och sen slänger man på lite bär. De blev riktigt goda, men de reste sig oväntat mycket i ugnen så jag fick ta ut dem lite då och då för att se till att de inte svämmade över alltför mycket...


I ugn.... Färdiga!

Rent bebismässigt händer det inte så mycket. Tror jag. Har haft lite förvärkar, men annars ingenting. Har inte haft så ont i fogarna idag för omväxlings skull, riktigt skönt! Hoppas de inte gör ont imorn, det är så löjligt jobbigt att gå och handla då...

Nej, nu är jag trött igen. Duscha, borsta tänderna, Supernaturals, sova.

[ åtta; en åtta ]

Inga kommentarer: