lördag 12 mars 2011

Så där ja!

Äntligen en låt som kan vinna!
Den känns lite MTV, lite ungt och fräscht. Men vad vet jag om populärmusik? Jag är ju svag för riktig schlager och tyckte att Jenny Silver skulle vunnit, men det går inte hem i ESC längre och uppenbarligen inte ens i Sverige heller. Annars var Pernilla Andersson en klar favorit men det förstår ju alla att man inte skicka till Düsseldorf.

Åter till Eric Saade. Han är snygg, söt, sjunger och dansar riktigt bra. Det är ett bra shownummer. Det blir nog bäst så här.
Hoppas han får spränga glas i Tyskland bara... annars kan man göra som Christer Björkman föreslog och ställa honom under vattenfallet igen. Det funkar också. Det finns väl fjortisar i hela Europa som skulle uppskatta en fin pojke som blöter ner sig? Annars kan man förlita sig på de många homomännen som tittar. Att de gillar Eric baserar jag helt på Fredrick Federleys uttalanden på Twitter. Kanske att dra alla över en kam, men jag bjuder på den (och hoppas på det också...).

Jag hoppas verkligen att det går vägen i år. Ska kolla in fler klara bidrag i veckan så man ser vad de andra länderna har kokat ihop...

Nu ska jag lägga mig. Jag har en sparkig bebis i magen som man kanske kan lura till att lugna ner sig om man själv gör det.

[ popular ]

Inga kommentarer: