måndag 25 maj 2009

Klänningjakt

Den som söker han (hon) finner. Men tid tog det. Jag och Lili gick på stan i ett par timmar och letade klänning till Jacquie och Toves 25-årsfest. Det roliga är att jag hittade klänningen som jag köpte till slut för ett par veckor sen, men dög den inte. Jag gillade den, men ville ha den i en lite längre, mer figursydd variant. Så jag skulle sy den själv tyckte jag. Sen insåg jag mina begränsningar kan man kanske säga. Framför allt ställde jag mig frågan; vad gör jag om jag inte gillar min egna kreation, om den inte blir som jag föreställde mig? Då har jag lagt ner massa tid helt i onödan. Så jag köpte butiksvarianten. För 300,-. Måste förvisso sys in lite och axelband måste kapas, men det ska jag överlåta till en skräddare. Så typ 500,- för den perfekta lilla svarta. Taget!

Annars har jag inte gjort så mkt idag. Tvättat och ätit kebab ungefär. Nu ska jag rosta mackor och bre på lite Nutella. Mums!

[ kyckling och feta ]

Inga kommentarer: