onsdag 6 april 2011

En helt vanlig tisdag.


Som visade sig vara en onsdag. Jag är helt lost. Dagarna bara går utan att man märker det. Men tur är väl det. Idag är jag i v. 25 +2, bara en så sak. Det har gått undan det här. Skillnaden är väl att man har börjat vänja sig, det känns inte som om det eg. går så fort som det gör.
Rutiner är väl en del av det. Nu sover jag oftast längre på morgonen, för jag sover så illa om nätterna. När jag väl somnar gör jag det av utmattning. Vaknar, lagar frukost. Tar det lugnt, plockar lite hemma. Hem till gården. Sen ut och röra på sig lite, beroende på hur kroppen vill. Ibland bara ner till affär'n, ibland en hel timme. Läsa lite, kolla lite på tv, surfa lite. Laga mat. Kolla lite tv. Lägga sig i sängen, kolla på film. Klia på kärleken, få håret borstat. God natt.

Idag trodde jag alltså att det var tisdag. Men det kändes lite som en lördag, därav maten. Ville ha kött. Köpte en fransyska. Tänkte göra den med kroketter och bea, men insåg snabbt att det var potatisgratäng jag ville ha. Med rödvinssås. Stekte steken i smör med salt och peppar och insåg att skyn var ju rätt härlig. Slängde på lite buljong, ojla, soja, mer salt och pappar, paprikapulver och soja. Sen i med lite lök. Sen fick det mysa med steken i ugnen. 2 timmars mys. Tar ut steken och inser att rödvinssåsen är helt onödig. Skyn blev helt jävla awsome.
Det såg kanske inte så gott ut, men satan vad man kan luras. Det blev riktigt gott.

Imorn bär det av till Sickla igen! Ska hämta barnvagnen. På eftermiddagen är det föräldrakurs. Å herre. Vi ska verkligen barn.

Nu verkar det som om A. har hittat nåt kul tv-spel han vill spela med mig. Måste nog testa!

[ plants vs. zombies ]

Inga kommentarer: