måndag 4 april 2011

Bebissaker.

Vi har börjat samla på oss lite saker till Freja. Främst kläder. Eller ja, vi har fått en del kläder. Sen har vi fixat vagn också som vi ska hämta i veckan. Det är ingen mindre än min Baby's systers vagn som de har haft till sin dotter. Men nu vill syster ut och springa med dottern och då var vagnen lite otymplig. Tur för oss, för det var exakt den typen vi var ute efter! Vi hade eg tänkt köpa en ny men den här var i så fint skick och bara använd ett drygt halvår.

Här är bilderna på alla kläder:

De första två seten har vi köpt, eller A. rättare sagt (kanske syns..?). Barbapapa-setet har vi fått av min kära kusin. Resten av kläderna och nallen har fina mamman min köpt.

Träffade min bror igår. Han undrade vad jag egentligen gör om dagarna nu när jag inte kan jobba. Det beror helt på dagsformen så klart, men får motvilligt medge att jag oftast inte gör särskilt mycket. Han tycker jag borde börja fota, rigga en tomatbolgg eller liknande. Rolig kille tänkte jag. Men han har ju en poäng. Vi har ju en superbra kamera och blogga gillar jag ju. Dock inte tomater, däremot mat och bakverk. Så jag ska blogga mer ingående om det. Främst när jag provar nya recept eller när jag tycker att jag verkligen har lyckats.

Igår gjorde jag en chokladkaka med Nutella och grädde. Fy fa-an vad god den var. Lite söt dock, men det får jag justera till nästa gång.

Så såg den ut:

Den här är väldigt lätt att göra. Ta bara ditt favoritrecept för chokladkaka. När den är klar och svalnat, dela den på mitten.
Värm en burk Nutella i ett vattenbad, då går den lättare att bre på kakan. Nutellan ska bres på båda de skurna delarna av kakan. Däremellan brer man på grädde.
Jag bredde på lite extra grädde på locket. Jag gillar grädde. Sen pudrade jag på lika kakao och riven choklad. Man vill ju att den ska se lite fin ut också.
MUMS.

Jag gjorde lite annat igår också! Lillebror träffade jag på tåget. Jag skulle hälsa på mommo med päronen och han skulle till Flisan. Han följde istället med till mommo och sen åkte vi alla till Filsan. GUD vad härligt det var att få krama på henne igen!
Sen åkte jag hem. 3 timmars kollektivtrafik för 2 timmars umgänge. Värt!

Nu ska jag återgå till tvätt och städ.

[ scott pilgrim vs. the world ]

1 kommentar:

Baby sa...

Klart värt!! Puss