torsdag 17 februari 2011

ÄNTLIGEN!

Jag har inte velat skriva, för det har varit för tidigt. Jag har nämligen inte velat skriva om något annat än Freja, det lilla flickebarnet som ska välsigna oss med sin tillvaro från juli månad och livet ut.
Idag var vi på ultraljud och fick höra att det var en flicka (trodde hon) och att allt såg bra ut. En frisk och fin bebis. 18 juli är hon beräknad till, men eftersom jag inte för mitt liv kan tänka mig en naturlig förlossning, blir det bebis innan dess.

Vägen hittills har varit allt annat än lätt. Ett litet helvete kan man väl säga. Först ett konstant illamående, följt av foglossning sedan en månad tillbaka och sammandragningar vid ansträngning på det.
Sedan igår jobbar jag 50 %, fyra timmar om dagen är det jag mäktar med. Det är riktigt jobbigt, en ren pina, men det är ju roligare att träffa folk på jobbet än att ligga hemma på sofflocket.

Så, nu har jag uppdaterat er lite grann. Jag lovar, nu när bebisen är outad kommer det bli betydligt fler blogginlägg!

[ freja - värd helvetet hundra gånger om ]

5 kommentarer:

XLNT-em sa...

som sagt - jag är så glad för er skull! underbart :) puss igen!

Anonym sa...

Grattis till det lilla livet som snart kommer :-) MEN nu måste du berätta hur det går till att blir snittad istället för en "vanlig" förlossning, när jag blir gravid kan jag inte heller tänk mej något annat än ett snitt...vet att dom flesta kommer att säga att det är det bästa med en naturlig, men jag vill INTE!! hur gör du och hur går du till vägal??! kraam sara

oktoberflikka sa...

Underbart, underbart, underbart! :D
Puss!

oktoberflikka sa...

Tack :)

Ja, jag gör väl inte så mkt. Jag ligger där och är lokalbedövad, läkaren snittar och tar ut bebisen. Planerat och skönt.

Jag kan inte tänka mig en naturlig förlossning, har dels en förlossningsskräck som heter duga samt ett kontrollbehov på det. Jag vill veta och träffa personerna innan, jag KAN inte bara "åka in och föda". Jag klarar inte ens av att främlingar tar i mig så att föda inför vilt främmande folk kommer inte på fråga.

Jag kommer få gå på samtal och förklara vfr jag hellre snittas och oftast brukar man få det.
Min barnmorska är grym, ifrågasatte ingenting. Vet man vad man vill och vfr så är det inga större problem.

/S.

Sofie E sa...

Grattis igen!