tisdag 23 juni 2009

Midsommar och lite annat.

Jag var ju långledig hela midsommar. Men rastlös som jag är så ville jag jobba extra i det stora, runda möbelvaruhuset på söndag.
Åter till fredag, midsommarafton. Jag, A. och Willy åkte till Riddersvik och kollade på traditionellt midsommarfirande. Mkt fint. Jag gjorde egen krans och såg ut ungefär såhär:

Strax efter detta kom alkoholen. Vet inte exakt hur mkt som förtärdes, men kan avslöja att jag och A. tömde en box innan U21-matchen var slut. På aftonen var vi bjudna på gratis alkohol. Vi drack och minns varken hur eller när vi kom hem. Men vi tror att vi hade kul.

Lördagen var inte kul. Alls. Och jag började nästan gråta när jag insåg att det måste inhandlas mer apelsinjuice.

Söndag - gästspel i det stora, runda möbelvaruhuset. Riktigt skoj! Fina människor, finfint.

Igår var vi och reklamerade min telefon. Sen gick vi till IKEA (inte det stora, runda, utan sillburken norr som stan) och åt korv och pizza. Jag köpte mig en Gosig mus också, titta:


Idag har jag jobbat igen
. Skönt, men en hel del att göra. Det var REA-start igår, så det märktes för fulla muggar.
Sen har jag självklart kollat på U21-matchen idag. Ser lovande ut det här, ser fram emot alla ungtuppar sen när dom får ta plats bland dom stora pojkarna. Dom här pojkarna gör ju mål.

Nu har katterna fått fatt på en stackars fluga
. Dom har kapat båda dess vingar och leker som en katt gör. Och nu åt Bianca upp den. MUMS.

Har fått mitt schema för Hultan också
. Jag får precis som jag vill. TADA!

[ solsolsol ]

1 kommentar:

ämmah sa...

fina du! puss