söndag 1 maj 2011

Veckan som gått...

Den här veckan har varit ungefär som vanligt.
Annandagen bjöd på middag hos svärmor. Underbar förrätt med massa god lax, sill, ägghalvor... Himmelskt gott! Varmrätten bestod av lamm med potatisgratäng, även det en fullträff. Tårta till efterrätt, behöver jag säga mer?
Jag rullade hem...

Var på MVC i tisdags. Allt ser fortsatt bra ut.
Vi har börjat tokröja här hemma, boa in oss lite. Vi kommer nog klara oss rätt bra här ett tag till, lägenheten är inte så liten. Får se till att möblera smart och hålla undan bara.

I onsdags åkte jag hem till mor och far. De åkte till Paris i torsdags morse. INTE alls avundsjuk. Lillebror skulle på studentskiva torsdag kväll så jag sov kvar för att ta hand om hunden. Lagade en grym chili som Lillebror, Niclas, Lillan och jag kalasade på. Lillan sov kvar, supermysigt. Precis som förut. Jag, Lillan och dålig TV, sovandes i samma säng.

I fredags åkte jag till mommo på fika och kollade lite på bröllopet. Himla vacker den där Kate och så fin klänning!
Sen bar det av till Danderyd för Aurorasamtal. Jag förklarade hur jag önskar att allt skulle gå till när bebisen kommer till världen och det verkade inte vara några problem. De ser till att jag får komma in, även om det skulle vara fullt. De tar hål på hinnorna inom timmen så allt går fortare. De kommer in och kontrollerar att allt går framåt varje timme och håller koll. De vet att jag tycker att det här är helvetet på jorden, så de tar lite extra hand om mig. Det känns tryggt.
Efter samtalet så visade hon som vi hade samtalet med hur det ser ut på förlossningen. Vi fick gå runt och känna efter. Vi fick en bra feeling. Vi får komma tillbaka sen igen om vi vill. De har som mål att min förlossning ska vara så bra som det kan bli utifrån mina förutsättningar. Danderyd ftw.

Igår hade härliga Hannes sitt 25-årskalas. Det var kul att komma ut bland folk, men riktigt utmattande. Jag var där nga timmar och A stannade. Somnade tidigt vilket var himla skönt.

Idag har jag gjort nästan ingenting. Det enda jag åstadkommit är chokladcriossanter. Väldigt enkla, men väldigt goda. Kanske inte så fina... eller?


Nu vill min ynkliga man ha mat. Stackarn, han är lite bakfull idag. Mot grillen!

Behöver jag tillägga att soundtracket denna veckan har uteslutande varit Veronica Maggio och hennes fantastiska nya platta "Satan i gatan"? Nä. Trodde väl det.

[ jag är för full, du är för ung ]


Inga kommentarer: