lördag 22 augusti 2009

Hemma.

Borta bra, men hemma... bäst? Jo, kanske. Men jag skulle kunna tänka mig att ha stannat kvar ett bra tag till. Vem vill åka hem när man vaknar upp till det här varenda morgon?



När jag stod och väntade på bussen till Åbo så pekade Emil på en klädbutik och sa: "Du kan ju jobba där!". Han ville att jag skulle flytta dit. Att jag har hela mitt liv här, det bekom honom inte. Jag hade ju honom. Så kan man resonera när man är sju år och inte vill att ens kusin ska åka hem efter en veckas div. upptåg! Och vem vill åka hem när man har det så mysigt varje dag?



Börjar jobba på måndag. HUA. JAG VILL INTE. Inte ens lite. Sjukt osugen. Det kommer bara vara massa stövlar som ska levereras in och VIPS! så har jag ont överallt igen. Så nej, JAG VILL INTE.
[ ontikorsryggenmensvärk ]

Inga kommentarer: