torsdag 2 juli 2009

Sommarbad.

Uppdatering.
I lördags jobbade jag och sen var det lite mys i Tanto. Efter åkte jag hem en sväng bara för att byta om och fräscha upp mig. Tanken var att jag senare skulle dricka bärs i Rålis med Lillan och Lili för att sen inta Mose och möta upp min man med Willy och Rudan.
Snurrig som jag är och bråttom som jag alltid har glömde jag mobilen. Tänker smart, åker till Lili. Vi går verkligen om varandra så nära att det är sjukt. Åker till Rålis iaf, kan ju gå en sväng. Ringer ALLA nummer som jag kan i huvet som kan tänkas ha Lilis eller Lillans nr. Får tills slut tag på mamma som ringer lillebror. Lillebror säger att Lillan har åkt hem. Jag fattar ingenting men åker hem iaf och möter upp min man och co. När jag sen får tag på flikkorna så visar det sig att dom hade åkt hem till Lili. Nåväl, vi hoppar in i en taxi och möter upp dom på Mose och satan i gatan sikken kväll. Full blev jag. På FEM öl. TADA. Sen jobbade jag i söndags...

I måndags jobbade jag också. Men efter det var det lite öl med Nilsonfolket på Skeppsholmen. Like this:







Igår var det tråkväder. Då passade jag på att åka och storhandla med svärmor. Hon är bra gullig. Gulligast i stan kanske. Ovant att ha en svärmor som man faktiskt gillar på riktigt och kan känna sig tillräcklig inför.

Idag har vi chillat. Solat. Badat. Ni som känner mig vet att jag inte har badat på flera år, jag får urinvägsinfektion bara jag kollar på vattnet. Men jag kände mig lite crazy och hoppade i, det var ju förjävla varmt för att bara ligga och sola. Galet najs, det gör vi om!


Nu tvättar jag. Sen ska jag kanske städa lite. Laga mat?
Jag längtar till Hultan också. Jag ska leva på tonfisk, knäckemackor, makrill i tomatsås, nudlar, apelsinsaft, rosévin och mariekex. A la carte.

[ flinta? ]

4 kommentarer:

Kroketten sa...

why the hell no köttbulls?

oktoberflikka sa...

Hur FAN tänkte du nu? Var i hela fridens namn ska jag förvara köttbullar på en festivaljävel? Vet du ens vad Hultsfred är?

Kroketten sa...

The leaders of the world, they talked and they talked and they talked

oktoberflikka sa...

Baby, du är bra rolig du.