måndag 2 maj 2011

Typisk måndag.

En riktigt slö dag. Inget manic om den här måndagen alls. Sov jättedåligt och har inte kompenserat det alls genom att sova middag. Jag trodde jag sov obekvämt innan, men nu är det obekvämt. Sängen är för hård och soffan som annars är så härlig har börjat bli jobbig att vända sig i.

MEN! Idag är det bara 11, ELVA, veckor kvar. 76 dagar. Det är ingenting. Helt sjukt att man har gått runt och varit gravid i 29, TJUGONIO, veckor nu.
Dessutom var dagens avsnitt av "Hem till gården" grymt bra och "En unge" är inte lika jobbigt att titta på längre.
Jag ser fortfarande inte alls fram emot förlossning, men så fort hon är ute är ju allt det jobbiga borta. Visst, det kommer komma massa annat jobbigt som hör bebisar till, men då kan jag ju njuta av henne. I magen gör hon ju ingen nytta! Hon gör iofs inte så stor nytta ute heller, bebisar gör sällan det, men ni fattar, haha!

Imorn går jag all in. Storhandla, tvättstuga, röja klart hemma och födelsedagsfika för svärmor. Kommer säkerligen få sota för det på onsdag, med det tar jag då. Jag kan ligga på soffan hela dagen med gott samvete och se ut över mitt fina hem med kylen full av mat och skåpen fulla med nytvättade kläder.

[ the whole scene is obscene ]

Inga kommentarer: