måndag 26 oktober 2009

Vill man vara fin, får man lida pin.

Jo tack! Som ni såg i föregående inlägg så var jag fint, kopprigt rödorange i håret a la Lilla My. Men se där, mitt hår gjorde revolt och färgen bara rann ur efter första tvätten. Väldigt märkligt då mitt hår alltid har sugit åt sig rött som kossor drar i sig gräs på vårens första grönbete.
Ringer älskade Charlotte, som säger åt mig att åka till salongen. Sagt och gjort. Färga, färga. Denna gång blev det inte fullt så lyckat, det var lite randligt och inte helt jämnt. Vi hoppades innerligt att det skulle jämna till sig efter tvätt.
Men NEJ. Inte denna gång heller! Tillbaka till Charlotte och bleka, bleka. Strax efter 23 var vi klara igår kväll. Stackars fina Charlotte som redan innan hade jobbat heldag i det stora, runda möbelvaruhuset i Kungens Kurva.
OCH stackars mitt hår som går av lite här och var. Jag ska ALDRIG mer klaga över att jag har mkt hår, för nu behövs det. Nu ser det bara lite uppklippt ut, så det funkar.

[ mer knäckebröd till min muppmage ]

Inga kommentarer: