lördag 9 februari 2008

Saker jag stör mig på

  1. Folk som inte kan använda var och vart rätt. Var är ett ställe, vart är riktning. T.ex: "Var är Kalle?"
    "I Spanien." och
    "Vart ligger innebandyhallen?"
    "Ditåt." LÄR ER.
  2. Den dummaste reklamen som någonsin gjorts. "Var tredje sök är gratis..." Speciellt blondinen som viker ut sig. Och JO, hon viker ut sig. Har inget emot tjejer som viker ut sig iofs, go for it, men gör det ordentligt. Inte på tv. Nån bra tidning är ett mycket bättre alternativ. Nu framstår ju tjejen inte bara som en utvikningsbrud, utan som en dum sådan till på köpet.
  3. Barn som skaffar barn. Klev av bussen häromdagen och på skulle en typ 15-årig mamma. Hon hade jätteproblem med sin barnvagn. Go figure... Det finns så otroligt mycket jag stör mig på när det kommer till barn som skaffar barn. Skulle kunna skriva en hel avhandling. Visst, det finns undantag som bekräftar regeln, känner själv en sån, men på det stora hela så är det inte en bra idé att skaffa barn innan man själv kan stå på egna ben. Vad ger man sitt barn för framtid när man själv antagligen inte kommer att ha en ljus sådan..? Gå klart skolan iaf och jobba lite. Flytta hemifrån! Listan kan göras lång, men jag ger mig här. För idag.

Idag ska det innebandyas och schlagras!

[ titanskruv i tandbenet. gos. ]

Inga kommentarer: